***

Bu Blog'da: Ünlü isimlerle yapılan röportajlar ve hikayeleri, gidilen workshop'lar, izlenilen; film-tiyatro-konser notları ve hafta sonu önerileri yer almaktadır.

...

19 Şubat 2014 Çarşamba

Keskinoğlu fabrika ziyaretinden notlarım...

Geçen hafta Keskinoğlu’nun daveti üzerine fabrikalarını görmek için Manisa Akhisar’a gittim. 1963 yılında Minyatür bir tavuk çiftliğiyle yumurta üretimine başlayan Keskinoğlu markasının hem hikayesini dinledim hem de son zamanlarda akılları kurcalayan “tavuk eti zararlıdır.” cümlesinin aslı astarı nedir diye sordum. Tarafsız bir şekilde sizlere gezi sırasında paylaşılan bilgi notlarını paylaşıyorum ama şunu da gönül rahatlığı ile söyleyebilirimki çocuklarına yediremeyecekleri hiçbir gıdayı alım için bizlere sunmuyorlar…

Keskin Keskinoğlu; tavuğa hormonun, yem olarak verilemeyeceğini belirterek konuşmasına şunları da ekliyor: “Hormonu direk damarına, kasına enjekte etmek lazım. Günde iki kez enjekte etmek için benim ilave binlerce kişi çalıştırmam gerekir. Böyle bir uygulama fiilen olanaksızdır. Ayrıca hormon 60 günden sonra işler ama biz zaten tavukları 45-60 günlük zamanlarda kesiyoruz. Tavukların yaşama biçimini değiştirmek iddia edildiği gibi kesinlikle mümkün değil, antibiyotik kullanımı zaten yasak. Bakanlığın her tesiste bağımsız veterineri var, en ufacık bir kalıntı izinde tüm kümesi itlaf edebiliyorlar.”



Keskinoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Keskin Keskinoğlu Diyor ki:
# Etlik tavuk uzun yıllara dayalı ırk seleksiyonu yapıldığından 45 günde 2 kilo ağırlığa ulaşır, hızlı büyüyebilme özelliği doğal yapısının bir parçasıdır. 
# Yumurtalık tavuk ise aynı ağırlığa 100 haftada ulaşır, çünkü onun doğasında da yumurta yapmak önceliklidir. 
# Etlik piliçlerin 'broiler' isimli kümeslerde serbest dolaştırılarak yetiştiriyoruz. Bu hayvanların hepsi çok rahat bir şekilde eşinme, tüneme ve dolaşma alanlarına sahipler. AB standartlarıdır, 1 metrekare alana 14 broiler tavuk düşüyor.
# Son 1 ayda tesislerimizi ziyaret eden diyetisyen ve pediatri doktoru sayısı 100'e yaklaştı.
# Internet TV kurarak halkımızın üretimi 7/24 izlemesine imkan tanıdık.
# Tavukların 40-50 günde kesilebilir ölçülere gelmesi, etlik tavuğun cinsinin özelliğidir.
# Keskinoğlu olarak yerli mısır alıyoruz.
# Tavuk sosisinde en büyük üreticiyiz. Yumurtaların konduğu violde pazar payımız yüzde 50'ye ulaştı.

Gezi sırasında bir de bir köy ziyareti gerçekleştirdik, adı: Ravika. Keskinoğlu serüvenini başlatan İsmail Keskinoğlu’nun yaşadığı köyün birebir aynısını Manisa Akhisar’a yaparak bir Açıkhava müzesi formuna sokmuş Keskinoğlu çocukları ve torunları. İsmail Keskinoğlu’nun Yunanistan’ın Drama kasabasına bağlı Ravika köyünde gittiği okuldan, oturduğu eve, bakkalından, berberine kadar her şeyi birebir aynı yapılmış. Yolunuzu düşürdüğünüzde bir bakın derim… Unutmadan yakınlarındaki Keskinoğlu’na ait araba müzesini de ziyaret edin.

Ben gittim, gördüm, yazdım... 

Bu davet için Keskinoğlu'na teşekkür ederim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...