***

Bu Blog'da: Ünlü isimlerle yapılan röportajlar ve hikayeleri, gidilen workshop'lar, izlenilen; film-tiyatro-konser notları ve hafta sonu önerileri yer almaktadır.

...

18 Nisan 2013 Perşembe

Hafta sonu önerisi: Rahmi M. Koç Müzesi'ne gidin!

Her hafta sonu bir alışveriş merkezinde gezmekten, sokaklarda yürümekten sıkıldıysanız eğer size önerim yakınınızdaki yerleri keşfe çıkın. En azından ben önünden kaç kere geçtiğimi bilmediğim ve her seferinde "Bir kere buraya gelmek istiyorum." diye cümle kurduğum Rahmi M. Koç Müzesi'ni keşfe çıktım geçen hafta pazar günü...
Keşfe başlamadan önce, müzenin sadece birkaç saatimi alacağını düşünerek başladım gezime. Bunu özellikle belirtiyorum, çünkü buraya gelmeyi planladığınızda ortalama dört saatinizi ayırmanız gerekmekte. Her köşede keşfedilecek, merakla okunacak ve fotoğraf çekilecek şeyler olunca zamanın nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz ve sonunda "Şaka gibi saat kaç olmuş ve biz daha yeni gezimizi tamamlıyoruz." cümlesini kurmanız kaçınılmaz oluyr. En azından ben ve arkadaşım bu cümleyi kurduk.

Tarihi Lengerhane Binası, Tarihi Hasköy Tersanesi ve Açık Hava Sergileme Alanı olmak üzere üç bölümden oluşan müzede ilk durağımız antika arabalar...
Her biri şahane bunların ama benim en çok dikkatimi çeken -ki beni tanıyanlar bu takıntımı çok iyi bilir- MiniCooper'lar oluyor. Fotoğrafta da gördüğünüz gibi ilk durağımda çok mutlu olarak yoluma devam ediyorum...

Mini'lerden sonra elbette dikkatimi çeken diğer takıntım ve tutkum olan antika daktilolar oluyor. Onlardan bir tane de benim odamda var çünkü... Matbaa bölümü de yine dikkatimi çeken bölümlerden biriydi elbette.

Meşhur Taksim/İstiklal'in Tramvayı...
Tramvayda fotoğraf çekilmeyi her zaman istemiş ama İstiklal'de bunu gerçekleştirememiş biri olarak "Asılmak tehlikeli ve yasaktır" yazmasına rağmen asılarak bir sürü fotoğraflar çekildim. Bunları da sizlerle paylaşmak istedim. Ama lütfen, fotoğraflarıma asılmak tehlikeli ve yasaktır diyerek yine ulaşım araçaları ile devam ediyorum. Gördüğünüz bir sürü arabadan biri sizin içine oturup poz vermeniz için sizi bekler. Nasıl sizce de kulağa hoş gelmiyor mu?

Fenerbahçe Vapuru ve Denizaltı Gezisi
Vapur 2009 yılında beri ziyarete açıkmış ve üstelik içerisini gezdikten sonra dinlenip bir şeyler içebileceğiniz bir de büfesi var içinde. Görülmeye değer yerlerden biri kesinlikle. Burayı gezdikten sonra -ki öncesinde gişeden randevu almanız gerekiyor.- Denizaltına giriyorsunuz. Burayı rehber eşliğinde gezerken tüylerinizin ürperdiğini hissediyorsunuz gerçekten. O kadar dar bir yaşam alanı varki... Sonrasında sizi çok hoş bir süpriz karşılıyor, çünkü gezi bitiminde "Anı Gezisi Sertifikası"nı size veriyorlar ve buda günün anısını ölümsüz kılmanız için çok güzel bir jest oluyor elbette. Bu arada burayı gezmenizde yirmi dakikanızı alıyor.
 
Nostaljik Demir Yolu Seferi...
Çuf çuf çuf... Sefer başlasın, trenimiz gitsin. 45 kişilik kapasiteli bu trenle kısa bir Haliç Turu yaparak gerçekten nostaljik bir havaya bürünüyorsunuz.

Tekne ile Haliç turu yapamadık...
Geçen pazar hava soğuk olduğundan tarihi Haliç Gezisi'ni yapamasamda havalar düzeldiğinde o eksiği de tamamlayacağımı belirterek sizleri buraya davet ediyorum. İstanbul'a misafiriniz mi geldi, şehir turu mu yaptırmak istirsunuz, planlar mı arıyorsunuz. Gelin buraya!

Bölümleri sırasına göre ve hepsini yazamasamda siz oraya gittiğinizde elinize aldığınız gezi broşürü ile her bölümü gezmiş bir şekilde müzeden ayrılabilirsiniz...

P.tsi günleri tüm müzelerin kapalı olduğunu hatırlatarak fiyatları ve saatleri sizlerle paylaşmak istedim...
Salı – Cuma Günleri  10:00 - 17:00, Cumartesi – Pazar ve Bayram Günleri 10:00-20:00 (1 Nisan - 30 Eylül)

Ücretler
Giriş: Yetişkin: 12.5 TL. Öğrenci: 6 TL.
Denizaltı: Yetişkin: 7 TL. Öğrenci: 5 TL.
Keşif Küresi: Yetişkin: 2 TL. Öğrenci: 2 TL.
Müzekart+ Avantajı: Müzekart+ sahiplerine bilet fiyatı üzerinden %20 indirim uygulanmaktadır.

Hasköyde yer alan müze hakkında internet sitesinden bilgi alabilirsiniz.
Rahmi M. Koç Müzesi'ne ve bana eşlik eden arkadaşıma teşekkür ederim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...